Praktisk info om gjennomføringen av årsmøtet

Årsmøtet torsdag 3. mars blir på BI, og avholdes både fysisk og digitalt. Husk at siste frist for digital påmelding er onsdag 2. mars, klokken 08.00.

Annonse:
  • Foto: Pressebilde fra BI. 

Alle underlagsdokumentene til årsmøtet: 

Hvor: 

Årets årsmøte holdes på BI Bergen og det starter klokken 18.00, torsdag 3. mars. Adressen er: Kong, Chr. Frederiks gate 5, 5006 Bergen. De som skal være med fysisk på møtet møter på BI, fra klokken 17.30. 

Parkering: Det er parkeringshus ved VilVite-senteret. NB: Betalt parkering.  

Påmelding

Alle medlemmer som ønsker å delta må melde seg på i forkant. Det gjøres i dette skjemaet. NB: Fristen for å delta og avgi stemme digitalt er nå utgått. Årsaken til dette er at man må legges inn i systemet for digital stemmegivning. Melder man seg på etter fristen vil man ikke ha mulighet til å stemme. Les mer om stemmegivning lengre nede i artikkelen.

Om du er påmeldt til å delta fysisk, men skulle bli syk eller av andre grunner bli forhindret fra å delta fysisk. Send e-post til [email protected], så prøver vi å legge til rette for digital deltakelse. 

NB: For å benytte seg av stemmeretten sin må betaling av medlemsavgiften for 2022 være betalt i forkant av møtet. 

Gjennomføring:

Årsmøtet vil gjennomføres både fysisk  og digitalt. Den digitale gjennomføringen blir på Zoom, og de som er påmeldt vil motta en lenke til et Zoom-møterom. Det blir ingen åpen stream av møtet, på for eksempel YouTube. Det fysiske møtet foregår på BI, og de som har meldt seg på fysisk deltakelse møter på BI. 

De stemmeberettigede medlemmene som har meldt seg på årsmøtet vil få informasjon om hvordan innlegg, spørsmål og innspill skal stilles på e-post.

Det er også anledning til å holde innlegg digitalt via Zoom og man kan be om ordet gjennom chatten på Zoom.

For å forenkle gjennomføringen, meld gjerne fra om du vil holde innlegg til enkeltsaker. Det kan gjøres i forkant via dette skjemaet

Stemmegivning:

For å sikre en sikker stemmegivning og at kun stemmeberettigede medlemmer vil avgi sin stemme, benyttes plattformen Digitalt Demokrati (DigDem). Vi legger inn brukere i DigDem manuelt. Hver bruker blir lagt inn på sitt private telefonnummer, og man vil ikke få tilgang til voteringssystemet med mindre vi har lagt inn ditt telefonnummer. Alle som har meldt seg på til digital deltakelse, vil motta en påloggingslenke til DigDem på onsdag 2. mars. 

Systemet er også intuitivt og enkelt å benytte. Alle stemmeberettigede vil bli tilsendt en lenke på forhånd. DigDem er et sikkert system som allerede er tatt i bruk av politiske partier og det offentlige. 

Agenda for årsmøtet: 

1. Godkjenne de stemmeberettigede.

2. Velge dirigent.

3. Velge protokollfører.

4. Velge to medlemmer til å underskrive protokollen.

5. Godkjenne innkallingen.

6. Godkjenne saklisten.

7. Godkjenne forretningsorden.

8. Behandle klubbens årsberetning.

9. Behandle klubbens regnskap, styrets økonomiske beretning, kontrollutvalgets beretning og revisors beretning.

10. Behandle forslag og saker.               

11. Fastsette medlemskontingent på minst kr 50, og treningsavgift, eller gi fullmakt til å fastsette treningsavgifter.

12. Vedta klubbens budsjett.

13. Behandle klubbens organisasjonsplan.

14. Foreta følgende valg:

a) Styre med leder, nestleder, 4 styremedlemmer og 1 varamedlem.

b) kontrollutvalg med leder, 2 medlemmer og 1 varamedlem.

c) Representanter til ting og møter i de organisasjonsledd klubben har representasjonsrett eller gi styret fullmakt til å oppnevne representantene.

d) Valgkomité med leder, tre medlemmer og ett varamedlem.

e) Eventuelt øvrige valg i henhold til klubbens organisasjonsplan.

Leder og nestleder velges enkeltvis annethvert år og er ikke på valg samme år. De øvrige medlemmene til styret velges samlet, men slik at halvparten er på valg hvert år. Deretter velges varamedlemmer samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall.

15. Engasjere revisor til å revidere klubbens regnskap.

Annonse fra Eliteserien: