Nytt Brann-produkt bidrar positivt til Brann sine samfunnsprosjekt

Brann sitt akademi og samfunnsprosjekter får inn rundt en million kroner i år fra Brann-produktene på REMA 1000. Denne uken kom et nytt produkt i butikkhyllene.

Annonse:

– Bidraget fra Brann-produktene som selges på REMA 1000 er betydelige og veldig viktige for Brann. Både for samfunnsprosjektene og akademiet, sier Therese Andvik Rygg, leder for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar i Brann. 

Fra før har REMA 1000 solgt Brannbrød, Branngryn og supporter-isen som ble lansert i sommer. Det nye produktet som kom denne uken er en gulost.  

– Brannbrødet har i mange år vært et av de mest populære brødene hos REMA 1000. Vi har en kontinuerlig dialog med Brann om produktutvikling, og et pålegg til Brannbrødet ble diskutert. Da ble det veldig naturlig med en gulost, sier Christian Eskedal, som er salgssjef for REMA 1000 region vest. 

Osten er allerede ute i butikkhyllene og kan kjøpes i alle Rema-butikker i gamle Hordaland. 

Store bidrag

For hver ost som blir solgt går fem kroner til Brann. 

– Med satsingen på dette Brann-produktet, og de andre produktene vi har lansert i år, ønsker vi å vise vårt tette og gode samarbeid i tykt og tynt, og håper virkelig vestlendingene støtter opp om det samme og kjøper Brann-produktene som du kun finner hos REMA 1000, sier Eskedal. 

I 2020 vil inntektene fra Brann-produktene bli på rundt en million kroner. For hver pakke Branngryn eller Is går en krone til Brann, Brannbrødet støtter klubben med to kroner, mens osten bidrar med hele fem kroner. 

Inntektene fra supporter-isen som ble lansert i sommer i samarbeid med Isbjørn Is ble raskt en av REMA 1000s mestsolgte iser i Hordaland. Der går støtten til Hjertelosjen på Stadion, som i en normal sesong er tiltenkt barn og deres pårørende fra barneklinikken på Haukeland. 

– Å støtte Branns arbeids for barn i sårbare situasjoner med noe som gøy som is som motor, det er så kjekt. Det som er viktig å trekke frem her, er den dugnadsånden som kundene til REMA 1000 har vist ved å velge dette produktet. Vi ser stort frem til å se hvordan disse midlene kan aktiveres når både Branns Hjertelosje og øvrige deler av anlegget fylles om med engasjerte og fotballhungrige barn og voksne – la 2021 komme, sier Marvel Skreien Stigen, markeds- og kommunikasjonssjef i Isbjørn Is.

Hvert år gir inntektene fra Brann-produktene et betydelig beløp til Brann, som kommer akademiet og samfunnsprosjektene til gode. 

I sommer forlenget også Rema 1000 avtalen med Brann for to ny år med logo på drakten.

 

Slik ser den nye Brann-osten ut.

 

Annonse fra Eliteserien: