Hjertelosjen: – Bidrar til gode og viktige øyeblikk i en ellers krevende hverdag

Siden åpningen i vår har Hjertelosjen på Stadion vært full på hver hjemmekamp.

Annonse:

– Det er et fristed for våre små, og store, pasienter på Haukeland universitetssjukehus. Det å bli invitert og inkludert utenfor sykehusets vegger, lukter og opplevelser; det er hjerterom og viktig opplevelse – som igjen gjør hverdagen litt lettere for våre yngste pasienter, sier Atle Halvorsen ved Haukeland universitetssykehus.  

Sammen med Haukeland og engasjerte samarbeidspartnere har Brann denne sesongen laget en skreddersydd opplevelse på Stadion, som skal gi syke barn energi og gode minner.  

Brann har i en årrekke hatt samarbeid med barneklinikken på Haukeland. Spillerne har gitt årlige donasjoner til barna der oppe, besøkt sykehuset eller invitert pasienter på kamp.

Etableringen av Hjertelosjen i svingen mellom BOB og Sparebanken Vest tribunen har vært en videreføring av dette samarbeidet.

Fornøyde partnere

Totalt har femten hjertepartnere bidratt slik at losjen er innredet og blir dekket med full bevertning hele sesongen. Barna har hatt tilgang på is, godterikrukker og tyggismaskin. Her er det også FIFA-spill og andre aktiviteter. Rommet har sakkosekker, tepper, lysrekker og er helt annerledes enn alle andre losjer på Stadion. 

Flere av spillerne har også tatt turen innom i løpet av sesongen. For barna som har vært på besøk har dette vært både spennende, men også litt «skummelt». Men når de får utfordret spillerne til FIFA-duell har de glemt at de var litt sjenerte i utgangspunktet og stoltheten av å ha møtte en Brann-spiller skinner gjennom. 

Artikkelen fortsetter under bildeserien. 

Med fullt hus gjennom hele sesongen er støttespillerne til Hjertelosjen også godt fornøyd med hvordan tilbudet har vært. 

– Jeg har selv personlig erfaring med samarbeidet mellom Brann og Barneklinikken fra 1995, og vet hvor verdifullt dette er. En opplevelse for barna i Hjertelosjen på Stadion gir glede og forhåpentligvis ekstra energi i en utfordrende tid, sier Trond Birkeland som er daglig leder i Bergen Parkering. 

– Vi synes det er veldig bra at barn og deres pårørende kan få et avbrekk fra en vanskelig hverdag. Dette kan ramme oss alle! Vår støtte til hjertelosjen er primært fordi vi ønsket å være med på å gjøre dette mulig, sier Kay Andrè Kristoffersen som er salgssjef for Ramirent i Region Vest. 

Blant de mest populære fasilitetene i Hjertelosjen er en isboks full av gratis is fra Isbjørn Is.

– Vi heier på arbeidet som gjøres på Stadion – både på matten og utenfor. At vi kan bidra til at noen flere får ta del i Stadion-stemningen gjennom det å være en av Hjertepartnere er vi veldig takknemlig for å kunne bidra til, sier Marvel Skreien Stigen, Markeds- og Kommunikasjonssjef i Isbjørn Is.

Hjertelosjen sine partnere

  • EGD

  • LAB

  • Ramirent

  • Coca Cola

  • Bergen Parkering

  • Relisec

  • Allkopi Netprint

  • Bergen Renhold

  • AICO

  • Bonava

  • Privatmegleren

  • BGO Eiendom

  • PSW Group

  • Isbjørn Is

  • Joy

Annonse fra Eliteserien: