Telia gjør 2019-drakten komplett

Telia forlenger Brann-samarbeidet med to nye år og gjør 2019-drakten komplett fra topp til tå.

Signeringen av den nye avtalen offentliggjøres samme dag som den nye Brann-drakten fra Nike lanseres. Der er Telia stolt samarbeidspartner med logo på ryggen, på plassen som Chess hadde i mange år.

Tidligere i høst har EGD kjøpt plassen bak på spillershortsen, mens REMA 1000 går inn på venstre arm.

Kommersiell leder Camilla Schutz beskriver det som meget tilfredsstillende:

- Vi kjenner ikke til at drakten har vært fulltegnet på et så tidlig tidspunkt før, i hvert fall ikke for to år frem i tid, sier Schutz.

Godt utbytte av samarbeidet

At Telia velger å «overta» Chess sin posisjon var ingen selvfølge, men det viste seg at de matchet svært godt med Brann:

- Da vi tok et valg om å slå sammen Chess og Telia, innebar det en revurdering av alle samarbeid og kontrakter Chess hadde gående. For 2018 besluttet vi å videreføre samarbeidet ut året med Telia som merkevare og se på muligheter for uttak som falt både oss og Brann naturlig. Dette har vi fått til i stor grad, noe som er grunnen til at vi forlenger, forteller Kristian K. Fredheim, Senior Communications Advisor i Telia Norge.

Målet til Telia var å koble merkevaren deres og Brann som fotballklubb sammen på en god måte.

- Vi er spesielt fornøyde med måten vi sammen med Brann og andre aktører som Haukeland sykehus, Corneliastiftelsen og No Isolation bidro til å gi kreftsyke Erik en annerledes dag som maskot samtidig som hele Stadion fikk oppleve seansen og føle stolthet knyttet til klubben, forteller Fredheim i Telia.

Les mer her - og se video da Erik så kamp via en robot

Perfekt timing

Camilla Schutz berømmer Telia for måten de har aktivert Brann-samarbeidet på. I Brann gleder man seg til å jobbe sammen med dem de neste to årene også.

- Vi gleder oss over at en solid aktør som Telia får stor verdi at et samarbeid med oss i Brann. At avtalen ble signert dagen før den nye drakten vår ble lansert, var perfekt og ga oss en god start på en ny samarbeidsperiode, synes Branns kommersielle leder.

Den nye drakten prydes nå av ambisiøse og langsiktige samarbeidspartnere:

- Ved utgangen av året kan vi glede oss over at samtlige draktpartnere er på avtaler ut 2020, påpeker hun.

Dette er Branns draktsponsorer 2019-2020:

  • Sparebanken Vest
  • Telia
  • BOB
  • Fjordkraft
  • Nike
  • REMA 1000
  • Lerøy
  • EGD
  • Tide
  • I tillegg er Altibox eliteseriepartner og synlig på høyre arm
Annonse fra Eliteserien: