Rema 1000 blir større i Brann

70 Rema 1000-kjøpmenn har slått seg sammen og blir en betydelig samarbeidspartner for Brann fra 2019-sesongen.

Annonse:

Når Brann-spillerne ikler seg den røde 2019-drakten for å kjempe om en topplassering i Eliteserien neste sesong, vil den velkjente Rema 1000-logoen pryde venstrearmen på drakten.

Rema 1000 har vært samarbeidspartner med Brann i mange år, og dagligvaregiganten er blant annet kjent for samarbeidet med Brannbrødet. Med den nye samarbeidsavtalen blir Rema 1000 sin Brann-satsing vesentlig større.

Kjøpmennene er gått sammen

Det økte samarbeidet er kommet i stand fordi Rema 1000 sine kjøpmenn i Hordaland har slått seg sammen.

- Dette var noe vi virkelig ønsket å få til. Det handler om et felles ønske om å få spille på lag med Brann, å kunne assosiere seg med klubben og verdiene deres. Men dette er også en fin anledning for Rema-kjøpmennene til å gjøre noe sammen, sier Christian Eskedal, salgssjef i Rema.

De 70 kjøpmennene som har gått sammen om avtalen håper den nære relasjonen til Brann vil gi utbytte i form av massiv eksponering og enda flere kunder i butikkene.

- Nå tar vi posisjonen som den største dagligvarekjeden i Branns nettverk. Vi synes Rema og Brann passer godt sammen, og vi ser fellestrekk i måten Brann og vi jobber på. Vi bygger også et sterkt lag, påpeker Eskedal.

Det enkle er ofte det beste

Det enkle er som kjent ofte det beste. Derfor øker Rema 1000 satsingen og markedsføringen av Brannbrødet også. To kroner fra hvert solgte brød går til talentarbeidet i Brann.

Branns kommersielle leder, Camilla Schutz, er imponert over at 70 kjøpmenn slår seg sammen på denne måten og blir en betydelig samarbeidspartner.

- Vi er utrolig glade for at Rema 1000 tar steg inn som en av våre større samarbeidspartnere. Ved å være på drakten blir de veldige synlige og får en betydelig eksponering, sier hun.

Schutz gleder seg også over at Rema 1000 understreker at de liker måten Brann jobber på, og tror det utvidete samarbeidet vil tjene begge parter.

- Avtalen med Rema 1000 kommer kort tid etter at EGD også inngikk en betydelig større avtale enn tidligere. Det forteller oss at bedriftene har tillit til oss og får effekt av samarbeidet, sier Schutz.

Annonse fra Eliteserien: