Lanserer Brann-app i samarbeid med Telia

Telia blir Branns digitale hovedpartner. Lynraskt trådløst nett på Stadion og egen Brann-app er blant hovedingrediensene.

Annonse:

– For Brann vil sportslige prestasjoner alltid være mest avgjørende, men med en digital satsing vil vi henge med i tiden av hva som forventes på et større arrangement i 2020. Hele poenget er å skape merverdi for supporterne og gi dem det innholdet de ønsker, sier Therese Andvik Rygg, leder for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar i Brann.

Telia har vært en av Brann sine partnere siden 2004, den gang under merkevaren Chess og etter hvert som Telia. 

I disse dager installerer Telia trådløst nett på hele Stadion. For å gi supporterne tilgang til lynraskt nett på kamp legges det over 23 kilometer med kabler, som knytter fiberen opp mot de nesten 200 WIFI-punktene. 

App med eksklusivt innhold

Det trådløse nettet vil komme publikum på Stadion til gode, men i en tid med begrenset antall tilskuere på kampdag vil appen treffe alle supportere. 

– Der supporterne før har måttet bruke ulike kanaler for å få informasjon, vil vi nå samle dette under én plattform. Brann-appen vil være et konkret produkt vi starter med, for å gi informasjon til dem som dessverre ikke slipper inn på Stadion slik situasjonen er nå, sier Rygg. 

Team skb
Grunnet Covid-19 var Telia og Norsk Toppfotball representert på Stadion med AV1-roboter ved lansering. Fra venstre: Therese Andvik Rygg, Janne Håland, Lars Petter Mongstad og Mats Thorbjørnsen i Brann.

Appen vil gi tilgang til nyheter om Brann, konkurranser og annet eksklusivt innhold. Med en egen Telia Replay-funksjon vil man også kunne se interessante episoder fra kampen på nytt igjen live når du er koblet på gratis stadion-WIFI. Utenfor Stadion blir klipp og høydepunkter tilgjengelige 1 time etter kampslutt.

Har du Android-telefon - klikk her for å laste ned appen

Har du iPhone - klikk her for å laste ned appen

Direktør for Telias bedriftsmarked, Jon Christian Hillestad, forklarer at Telia rett og slett vil utfordre digitalisering i fotballen og toppe det som finnes i dag ved å ta bort irritasjonen fra det begrensede innholdet man i dag får servert på storskjermene på Stadion.

– Med vår kjernekompetanse vil vi tilrettelegge digitalt for at Brann som klubb utvikler seg, for at supporterne får digitale opplevelser som gjør fotballopplevelsen enda rikere – både på stadion og hjemme i deres egen stue, avslutter han.

I tillegg til Brann og Telia har Norsk Toppfotball vært en viktig bidragsyter i realiseringen av appen. 

– Det er svært gledelig at Brann nå skal bruke den samme teknologien som Norsk Toppfotball har jobbet med og foredlet i mange år. Teknologien er en ting, men det som har imponert meg mest i denne prosessen er den samhandlingen som har vært på alle ledd. I Brann har både marked, kommunikasjon, media, økonomi og ledelse involvert og engasjert seg med fokus på å skape en god løsning for fansen og klubben. I tillegg har Telia bidratt som en digital tilrettelegger og sammen skapes dermed den viktigste komponenten for å lykkes – employee engagement.  Med Brann-appen vil fansen få mye å glede seg over, både gode opplevelser på kampdag og ellers i uken, sier medie- og IT-sjef i Norsk Toppfotball, Thomas Torjusen

Last ned pressemelding og pressebilder.

Annonse fra Obos-ligaen: