- Har gjort det gøyere å gå på Stadion

Utviklingen av fanzone og tiltakene til Branns sesongpartnere på Stadion har gjort kampdagsopplevelsen enda bedre for barnefamiliene.

Annonse:


Som videoen over tydelig viser, har 2018 vært et år med stor kampdagsaktivitet på Stadion. Arrangementene er blitt mye mer enn 2 x 45 minutter med fotball, noe spesielt barnefamiliene setter pris på.

Brann.no har snakket med tre supportere som har benyttet fanzone med sine barn i 2018 for å få deres tilbakemeldinger.

Gøy når spillere er innom

Bret Williamson og sønnen Oliver (9) anslår at de har besøkt fanzone tolv ganger i løpet av sesongen, altså på nesten hver eneste kamp.

- Tidlig i sesongen var det interessant å få øve litt med skuddfoten på fotballdarten og noen av de andre aktiviteter. Nå synes Oliver det gøyeste er å møte spillere, forteller pappa Bret.

Han oppfordrer bedriftene som er til stede i fanzone om å fortsette med give-aways, og håper kvaliteten på disse kan bli enda bedre.

I år var det Sparebanken Vest, Bergen Fiber, Frydenbø og BOB som var Branns faste sesongpartnere. De iverksatte også tiltak inne på Stadion, noe Bret Williamson og sønnen likte:

- Vi har merket oss at det er flaggborg, konfetti-kanoner og lignende. Det er med å skape god stemning og ekstra spenning før kampen begynner. Oliver lurer veldig på hvordan man kan få delta eller bli maskot, forteller pappa Bret.

- De unge er fremtiden

Robert Mikkelsen har besøkt fanzone med sine gutter på syv og ni år på flere hjemmekamper i årets sesong.

- De møtte noen A-lagsspillere der, jeg tror det var spesielt kjekt. For de yngste er dette definitivt noe som gjør det mer interessant å gå på Stadion. Når de koser seg, så har vi voksne det bra også, påpeker Mikkelsen.

Han påpeker at det er selve fotballkampen som trigger ham selv, mens de andre tiltakene og aktivitetene trigger de yngste:

- Det er viktig å satse på de unge. De er fremtidens publikum, legger han til.

Leder i Bataljonen, Roger Lillebøe Hansen, har selv en gutt på seks år. Han har lagt merke til innsatsen Branns sesongpartnere har lagt ned i 2018-sesongen og synes det er veldig positivt.

- Det er gøyalt at det skjer litt konkurranser og slikt i pausen, og så synes jeg flaggborgen rundt gresset ved Nystemten gjør det enda mer høytidelig.

- Selv har jeg en sønn på seks år som har vært med på Stadion noen ganger denne sesongen. Da må vi alltid innom fanzone før kampen og se på alt det spennende som skjer, forteller Bataljonen-sjefen.

Bli med i 2019 også. Partoutkort til barn koster fortsatt bare 500 kroner for 15 kamper!

Kjøp partoutkort

Annonse fra Eliteserien: