BB230520JE078

Eliteseriens heteste sponsorobjekt

En undersøkelse utført av Sponsor Insight viser at Brann er den mest spennende klubben å sponse i Norge.

Annonse:
  • Foto: Jon Olav Nesvold/Bildbyrån. 

Eliteserien inntar toppen av listen over Norges mest spennende sponsorobjekter. I tillegg til ligaen finner man Brann øverst på listen blant alle klubber uavhengig av idrett.

Det viser Sponsor Insight sin årlige rapport om det norske sponsormarkedet, som Brann har fått tilgang til gjennom Norsk Toppfotball. Les mer om rapporten her.

– Vi merker en enorm interesse og et sterkt engasjement rundt Brann, både på herre- og kvinnesiden. Det viser både publikumstallene i år, der vi troner alene på toppen og pågangen vi har fra partnere. Det er fantastisk at Sponsor Insight sin undersøkelse understreker det engasjementet vi merker i hverdagen, sier kommersiell leder i Brann, Therese Andvik Rygg. 

Pål Breen, kommersiell leder i Norsk Toppfotball, uttrykker stolthet og ydmykhet over anerkjennelsen. Han påpeker at det er blitt gjort betydelig godt arbeid innenfor norsk klubbfotball de siste årene, både på det sportslige området og når det gjelder arrangementene på arenaene. Dette har plassert den norske ligaen på et høyt nivå i Europa, samtidig som det har resultert i økt publikumsinteresse under kampene.

– Blandingen av sportslig suksess, imponerende kamparrangementer og et godt samarbeid med våre partnere har gjort Eliteserien attraktiv for norske sponsorer, og dette gleder oss stort, sier Breen.

Og legger til: 

– At Brann topper listen over klubber uavhengig av idretter er jo bare strålende! Det er gjort en ekstrem jobb i Sportsklubben Brann de siste årene både kommersielt og sportslig. De har tatt store steg og fortjener ros for det målrettede arbeidet som er lagt ned, sier han. 

Sponsor insight.jpg

 

Annonse fra Eliteserien: