Vi støtter årets TV-aksjon – bli med du også!

Som tidligere år støtter Brann årets TV-aksjon og i år går inntektene til CARE.

Annonse:

Fjorårets TV-aksjon gikk til Kirkens Bymisjon og samlet inn over 250 millioner kroner. 

I år er det organisasjonen CARE og slagordet er «Nå er det hennes tur». 

Med pengene frå årets TV-aksjon skal CARE gi 400.000 kvinner opplæring i å starte egen bedrift, få egen inntekt, muligheten til å spare og låne penger, rett til å bestemme over egen kropp, og til å delta og bli hørt i politikken og i lokalsamfunnet.  

– Kjønn bør ikke ha noe å si når det kommer til valg og muligheter. Vi er stolte over å fronte denne kampanjen, der kvinner prioriteres, sier Linn Hæreid, som er ansvarlig for samfunnsprosjekter i Brann. 

Les mer om årets TV-aksjon her (ekstern lenke).

– Vi har Norges beste supportere og dette er en strålende mulighet til å faktisk gjøre en forskjell og vise at vi evner å heve blikket og bry oss. Vi oppfordrer derfor alle våre Brann supportere til å melde seg som bøssebærere.
Ta med barna, på med drakta og gå årets viktigste søndagstur, sier Hæreid.

Slik bidrar Brann

Brann oppfordrer alle som har muligheten til å bidra til å melde seg om bøssebærere under TV-aksjonen, 20. oktober. Meld deg på her (ekstern lenke).

  • Vi markedsfører TV-aksjonen på Brann.no.
  • Utvalgte Brann-spillere kommer med appell i sosiale medier.
  • Intern kampanje blant de ansatte. 
  • Alle som er med som bøssebærere kan vinne billetter til Branns neste hjemmekamp mot Bodø/Glimt (mandag 28. oktober kl. 19.00). Bil med som bøssebærer, ta bilde mens du er ute og merk det med #tvaksjonen og #skbrann på Instagram for å bli med i trekningen. Fem vinnere får fire billetter hver.
  • Billetter til kampen mot Molde ble gitt for å promotere årets TV-aksjon. 

Fakta om TV-aksjonen NRK:

  • Årets TV-aksjon går av stabelen søndag 20. oktober.
  • I forhold til befefolkningstall er det verdens største innsamlingsaksjon målt i antall frivillige og innsamlede kroner.
  • 7000 frivillige over hele landet organiserer TV-aksjonen gjennom 600 kommune- og bydelskomiteer.  
  • 100 000 bøssebærere besøker 2,3 millioner husstander.
  • TV-aksjonen har vært arrangert hvert år siden 1974, og har gitt livsviktig hjelp til millioner av mennesker. Totalt har TV-aksjonen samlet inn ni milliarder kroner.
Annonse fra Eliteserien: