Tar felles løft for å gjøre en forskjell
Oljeserviceselskapet TechnipFMC trekker frem Branns innsats som samfunnsaktør når de skal forklare «comebacket» sitt på Stadion.
Under navnet FMC Technologies eksisterte det er tett samarbeid med Brann over mange år. Til 2019-sesongen er de tilbake som en synlig aktør i Branns nettverk som TechnipFMC. I tillegg til profilering på Stadion er det lagt planer for et samarbeid innenfor samfunnsansvar.
- Både Brann og TechnipFMC er organisasjoner som ønsker å ta rollen som samfunnsaktører på alvor. Derfor ser vi etter områder å samarbeide på der andre skal settes i fokus. Vi snakker om å bry oss, rett og slett, forteller Andreas Helgesen i TechnipFMC.
Planlegger prosjekter sammen
På Stadion opplever man glede over å bli betraktet som mye mer enn en fotballklubb. At en samarbeidspartner trekker frem samfunnsansvar som en årsak til at de vil knyttes tett opp mot klubben, er selvsagt svært gledelig.
- TechnipFMC har først og fremst ekspertise med store og komplekse prosjekter i oljebransjen. Så kommer de til oss og vil prate om samfunnsansvar. Sånt gjør meg glad, forteller Linn Hæreid, leder for samfunnsansvar i Brann.
Hun deltar nå i planleggingen av prosjekter Brann skal gjøre sammen med TechnipFMC i tiden som kommer.
- Det handler om å engasjere de ansatte i bedriften deres ute på Ågotnes. Det handler om nærmiljøet rundt, om våre supportere og om folk som skal gis muligheter til å få oppleve Brann og TechnipFMC fra innsiden uten ellers å ha naturlig tilgang, sier Hæreid.
Andreas Helgesen opplever at et samarbeid med Brann gir intern stolthet. Han tror også det vil gjøre TechnipFMC mer synlig og mer attraktiv for arbeidssøkere.
- Oljebransjen er på vei opp igjen, og vi søker etter de dyktigste folkene til spennende jobber. Synlighet på Stadion er en av flere måter å få tak i disse på, sier Helgesen, som fikk hilse på den flotte gjengen på gatelaget til Brann da han var innom på Stadion denne uken.