Pen økning i partoutkortsalget

I det vi rundet nyttår var det solgt 4571 partoutkort til 2019-sesongen.

Annonse:

Det er økning på tolv prosent sammenlignet med året før, og tilsvarende for året før der igjen. I salget er det først og fremst solgte kort til privatpersoner, men også noen til bedriftskunder. Det samme gjelder for årene vi sammenligner oss med.

Slik har utviklingen vært:

31.12 2018 - 4571
31.12 2017 - 4070
31.12 2016 - 4050
31.12 2015 - 3647

Som Brann.no nylig har omtalt, var det solgt 1000 partoutkort til barn ved årets slutt. Det er 200 flere enn ved nyttår for ett år siden og 150 mer enn totalen i 2018.

Kommersiell leder Camilla Schutz synes det er spesielt gledelige tall:

- I tallene ser vi blant annet at gruppen vi omtaler som Bataljonen Ung, med plasser bak målet på BOB-tribunen, har økt med 98 unge supportere og flere fotballag. Vi har hatt bevisst fokus på å rekruttere barn og unge, og vi jubler for hvert eneste barn som får sitt første partoutkort og får ta del i livet som fast tilskuer på våre hjemmekamper, sier hun.

Tallene viser også at den nye Fjordkraft-tribunen er populær. En tredel av alle solgte partoutkort til nyttår er på Fjordkraft.

Om de gode tallene ved årsskiftet betyr en økning i 2019 sammenlignet med tidligere år, er det for tidlig å si noe om. Det selges partoutkort helt til 16. mai, og det er fortsatt noen tusen opp til 6640, som var totalt antall solgte partoutkort i fjor.

Blitt enklere kjøpsprosess

Arbeidet med å digitalisere kjøpsprosessen har fått sitt endelige gjennombrudd denne vinteren. Etter to år med forbedret billettsystem opplever publikum at det er vesentlig enklere å fornye på nett.

Totalt i 2018 ble det kjøpt 69 prosent digitale partoutkort. Så langt for 2019 har 78 prosent kjøpt og fornyet digitalt. For årene før dette lå antallet på cirka 25 prosent, så utviklingen er gledelig.

- Jeg tror publikum opplever at early bird-prisene våre er attraktive og at kjøpsprosessen er enkel. Det er også attraktivt med ny tribune, sier Camilla Schutz når hun skal forklare fremgangen.

Så er det, som alltid, viktig å ha et fotballag som leverer gode resultater: 

- Det ble medalje i 2018 og en ny sommer med e-cupspill på Stadion nærmer seg. Det frister mange. Dersom man har partoutkort får man nemlig forkjøpsrett til sitt eget sete på disse kampene også, minner Schutz om.

Totalt antall partoutkort siste fire år:

2018 - 6640
2017 - 7130
2016 - 6424
2015 - 5200

- Hva er målet for 2019, Schutz?

- De endelige budsjettene vedtas ikke før på årsmøtet i mars, men vi er offensive og ønsker oss oppover på 7000-tallet, uten tvil, konkluderer hun.

I videoen under ser du en av våre trofaste supportere som for lengst har kjøpt partoutkort på Fjordkraft-tribunen.


Kjøp partoutkort

Annonse fra Eliteserien: