Oljebransjen er tilbake i Brann-familien

PSW Group bruker både hodet og hjertet når de nå inngår samarbeid med Brann.

Annonse:

Administrerende direktør i PSW Group, Oddbjørn Haukøy, trekker frem både harde fakta og myke verdier når han forklarer hvorfor bedriften hans blir samarbeidspartner med Brann.

- Både Brann og PSW Group har kommet seg styrket gjennom tøffe tider. Oljebransjen, og spesielt oljeservice har hatt noen vanskelige år, og vi kjenner oss godt igjen i det å stå i stormen og komme styrket ut på den andre siden, slik Brann har gjort, sier Haukøy.

Med dette påpeker han hvordan pågangsmot og endringsvilje har vært en viktig faktor både for PSW Group og Brann.

- Vi tilhører lag som jobber sammen mot felles mål. Både Brann og PSW jobber for å være ledende i sine respektive områder, fortsetter PSW-direktøren.

Liker at Brann bryr seg

Kommende sesong vil PSW Group få solid profilering på Stadion. Det skal utnyttes både internt og ut mot potensielle ansatte, kunder og samarbeidspartnere.

Men det er ikke bare harde fakta som ligger bak når oljeservicebedriften sørger for engasjement og synlighet sammen med Brann. De myke verdiene som kjennetegner Bergens stolthet gjør det også veldig interessant å identifisere seg med klubben.

Brann sitt tydelige samfunnsengasjement er en god match for PSW Group sitt verdisyn og syn på samfunnsansvar. PSW Group ønsker et mer inkluderende samfunn, og jobber for at alle individer skal møtes med respekt og rettferdighet. Spesielt «Bry oss»-verdien og gatelaget til Brann er veldig i tråd med deres verdier som selskap.

- Vi er opptatt av å være en positiv bidragsyter i lokalsamfunnet og støtter barn og unge gjennom samarbeid med lokale klubber og PSW Group Cup. Et samarbeid med Brann gjør at vi kan forsterke dette arbeidet, forteller administrerende direktør Oddbjørn Haukøy.

Han tror samarbeidet med en av Norges sterkeste merkevarer kan gi økt intern stolthet blant de ansatte og bygge en enda sterkere bedriftskultur.

- Brann sitt tydelige samfunnsengasjement treffer oss rett i hjertet og er forenlig med våre verdier. Klubben er en «stayer», og vi identifiserer oss med det pågangsmotet laget har vist i tøffe tider, oppsummerer han.

Tar felles ansvar

For Brann og klubbens kommersielle leder, Camilla Schutz, er det gledelig å oppleve at både markedskraften som klubben har, og samfunnsansvaret som prioriteres høyt, blir trukket frem når stadig flere bedrifter blir en del av Brann-familien:

- Noen trenger møteplasser for å knytte tettere relasjoner til viktige kunder. Andre jobber for å få økt kjennskap til bedriften og bedriftens produkter. Så ser vi også at det blir mer og mer vanlig å knytte seg opp mot arbeidet vi gjør innenfor samfunnsansvar, gjennom å inspirere hverandre og ta felles ansvar, sier hun.

Schutz gleder seg over at flere bedrifter i oljebransjen igjen opplever at pilene peker oppover, og er sikker på at Brann og PSW Group vil lykkes sammen.

(Bildet øverst er fra PSW Group Cup. Foto: Nordhordland Ballklubb)

Annonse fra Eliteserien: