
Mest sette eliteseriekampen siden 2012
Nesten 600.000 TV-seere fulgte storkampen mot Rosenborg søndagskvelden.
Det ble dessverre ikke Brann-seier og tre poeng, men dagen etter toppkampen viser foreløpige tall fra Discovery at kampen er den mest sette fra Eliteserien siden 2012.
Det var TVNorge som viste oppgjøret, og for Branns del er de gode TV-tallene gledelige.
- Det har vært en skikkelig blåmandag på Stadion etter tapet, men samtidig må vi kunne glede oss over den store interessen for kampen på TV, sier kommersiell leder i Brann, Camilla Schutz.
Stor publikumsinteresse på Stadion og høye seertall på TV-sendte kamper er viktig for bedriftene som er synlige sammen med Brann. Schutz melder om svært stor pågang fra næringsliv og bedrifter inn mot kampen mot Rosenborg.
I hele 2018 har det vært stor interesse fra bedrifter som ønsker å markedsføre seg med Brann og ta med ansatte eller forretningsforbindelser på kampopplevelser.
Søndag var Stadion fullsatt med 12.914 tilskuere.
Glede hos Discovery
- Vi opplever en økning i interessen for Brann i målinger fra Sponsor Insight. I 2018 har interessen for Brann økt fra 33 til 39 prosent i Hordaland.
Discovery kan vise til positiv utvikling i interessen for storkampene fra Eliteserien. Tre ganger har selskapet hatt kamper med mer enn 300.000 seere.
- At Brann - Rosenborg trekker en halv million seere er en bekreftelse på hvor viktig norsk fotball er for vårt publikum. Det er helt strålende tall, sier sportsdirektør i Discovery og Eurosport, Eirik Koren i en pressemeldingen mandag.