BT forlenger samarbeidet med Brann

Bergens Tidende og Sportsklubben Brann har fornyet samarbeidet. Det betyr at BT-tribunen på Stadion lever videre sammen med Ballspark-studioet midt blant publikum og 2 for 1-tilbud til BTs abonnenter.

Annonse:

– Brann er viktig for bergenserne, og det er Bergens Tidende også. Vi har hatt et godt samarbeid med Brann over mange år og er glade for at vi har inngått en ny avtale, sier sjefredaktør og administrerende direktør i BT, Trond Olav Skrunes.

Unikt podkaststudio
En resignering av avtalen betyr altså at den ene kortsiden på Brann Stadion fremdeles har navnet BT-tribunen Publikum sitter her tett på BTs eget Ballspark-studio, som sender direktepodkast fra Eliteserie-kampene. Her formidles stemningen fra tribunen rett ut til tusenvis av lyttere. 

– Vi er spesielt glade for at vi fortsetter med BT-tribunen, hvor vi har Ballspark-studio midt blant publikum. Det gir et trøkk og en stemning som vi kan formidle i direktepodkasten under herrekampene på Stadion, sier Skrunes.

Brann er glade for at samarbeidspartneren er med på å utvikle og fornye stadionopplevelsen.

– Bergens Tidende har vært med å fylle tribunene de siste årene. At de sender direkte fra tribunen er et unikt konsept som har fått oppmerksomhet fra hele landet, sier kommersiell leder i Brann, Therese Rygg.

Ballspark er BTs fotballsatsing, og de leverer en omfattende dekning av Sportsklubben Brann. Noe av det mest populære BT-gjengen leverer, er deres live-podkaster fra Branns kamper. Da sitter reporterne midt på BT-tribunen og pludrer engasjert i vei om det som skjer underveis i Branns mange dramatiske oppgjør:

- For oss er det fantastisk å kunne sitte midt blant publikum og forsøke å formidle det som skjer på banen og tribunene. Dette er selvsagt det kjekkeste vi gjør på jobb, sier Ballspark-profil Anders Pamer.

2-for-1 på alle hjemmekamper

Som en del av avtalen får BT-abonnenter også denne sesongen tilgang til 2-for-1-billetter. Tilbudet gjelder alle seriekamper på Stadion i 2025, både for herre- og kvinnelaget.

– Bergens Tidende har vært en stolt og trofast samarbeidspartner med Brann i en årrekke. Det gir stor verdi til våre abonnenter med innhold fra Ballspark og muligheten til å se kampene fra BT-tribunen med rabatterte billetter på Stadion, sier sjefredaktøren.

Nytt i år: Ulriken lyser opp ved scoring

Et nytt innslag i samarbeidet i år er BTs Ulriken-lys, som tennes når Brann scorer mål.

– Vi har i år startet enda et nytt og spennende konsept. BT lyser opp Ulriken med eget lys når Brann scorer mål. Det er en synlig feiring som hele byen kan få med seg – og som knytter oss enda tettere til Brann og regionen, sier Skrunes.

 

Annonse fra Eliteserien: