BA forlenger på Brann-drakten

BA har signert en offensiv og langsiktig markedsavtale med Brann, og etablerer seg med det som en av Brann sine største samarbeidspartnere.

Annonse:

Den omfattende avtalen strekker seg over tre år, med opsjon til å kunne forlenge med ytterligere to år.

BA gjorde «comeback» på Brann-drakten i fjor etter elleve års fravær, da de kom inn med logoplassering på ryggen av drakten i tillegg til annet markedsinnhold. BA og Brann har de siste årene fått fart på et allerede godt etablert og verdifullt samarbeid.

Nå blir de å se på ryggen av Brann-drakten i minst tre år til, samtidig som de sammen med Brann også vil benytte muligheten til å utvikle flere kommersielle sider av samarbeidet.

– Dette er en stor og omfattende avtale for BA, men den reflekterer våre ambisjoner og den svært kraftige medvinden vi har hatt de siste årene, sier sjefredaktør i BA, Sigvald Sveinbjørnsson.

– Som selskap har vi stor tro på fotballen og idrettens funksjon som et samlingspunkt, en måte å dele felles opplevelser på. Dette trenger vi mer enn noen gang i disse dager. Vi har de siste årene økt tilstedeværelsen på mange fotball- og idrettsarenaer i Bergen. Det har gitt oss svært mye positivt, fortsetter Sveinbjørnsson. 

Nærmer seg lansering

Plasseringen på ryggen har gitt god eksponering mot i de to siste tredjedelene av 2020-sesongen, i takt med rekordhøye seertall på TV-sendingene og stort engasjement rundt klubben. Dette var også den eneste tilgjengelige draktflaten inn i 2021.

– BA sin logo passer perfekt på ryggen til Brann! Vi har fått svært god respons etter at vi kom tilbake på drakten. Derfor tar vi sats og forlenger avtalen vi har med Brann. Brann og BA, det er jo Bergen i et nøtteskall det, utbryter Sveinbjørnsson. 

Like rundt hjørnet kommer Brann til å lansere nye drakter for 2021-sesongen. Uten å avsløre for mye vil denne bære preg av å hedre Bergen. BA sin plassering på ryggen vil gi betydelig synlighet og forsterke nettopp vår felles identitet.

BA sidebilde
Fra venstre: Lena Rå (leder forbrukermarked BA), Monica S. Sandvik (salgs- og partneransvarlig SK Brann), Sigvald Sveinbjørnsson (Sjefsredaktør BA) og Vibeke Johannesen (daglig leder SK Brann). Bildet er tatt i 2018. 

– Vi er utrolig takknemlige og stolte over denne avtalen med BA. Gjennom en omfattende avtale viser de oss tillit til å bære deres merkevare i tykt og tynt. Vi ser frem til å samarbeide tett med dem og forsterke vår felles identitet. Nå gleder vi oss til felles opplevelser på Brann Stadion og med BA i ryggen, avslutter Vibeke Johannesen daglig leder i Brann.

Spiller i tredjedrakten

Brann-spillerne skal bruke den hvite tredjedrakten når de møter Molde i treningskamp torsdag kl. 14.00. Det er første gang de spiller med den hvite drakten etter den ble lansert i 2020. Nytt fra i fjor på drakten er Bergen-elementet i nakken. 

Kjøp tredjedrakten her

NB! Supportere som har kjøpt drakten uten ‘BERGEN’ i nakken kan få trykket dette på for 30 kroner i Brann-butikken. 

thumbnail_Nike SK Brann Fotballdrakt 2021 Tredje b

 

Annonse fra Eliteserien: