Frydenbø forlenger med ytterligere fire år

Over ett år før avtalen går ut har Frydenbø forlenget Brann-samarbeidet helt til 2022.

Annonse:

Dette gjør Frydenbø til en av de mest langsiktige samarbeidspartnerne i Brann-familien og en av bedriftene med lengst tilknytning til klubben historisk sett.

Det begynte med logo på shortsen på cupfinalen i 2004 og ble etterfulgt av en større avtale for Frydenbø-tribunen året etter. Den nye avtalen som ble signert sist uke strekker seg helt til 2022.

Lidenskap på tribunen

Konsernsjef i Frydenbø, Tor Christian Bringedal, uttrykker tilfredshet over å ha landet en ny, langsiktig avtale som gir gjensidig glede og verdi for begge parter.

- Samarbeidet har bidratt til å bygge merkevaren Frydenbø og gitt økt kjennskap til våre produkter og tjenester, noe vi ønsker å aktivere ytterligere for å synliggjøre den store bredden i våre virksomhetsområder, forklarer han.

Bringedal medgir at folk i Frydenbø-gruppen er stolt og kry over å ha navnet sitt på den tribunen som skaper den beste fotballstemningen i Norge.

- Når vi går på jobb dagen etter kamp har vi med oss den fantastiske atmosfæren og entusiasmen som tusenvis av lidenskapelige supportere og Bataljonen skapte kvelden før, forteller han.

Brann: - Høy tilfredshet blant samarbeidspartnerne

Frydenbø har stor tro på at Brann også vil lykkes med sine ambisjoner, og gjennom samarbeid med stolte samarbeidspartnere og et entusiastisk publikum klare å bygge det stabile topplaget som Bergen fortjener.

- Vi ønsker å være en aktiv og lojal samarbeidspartner innen idrett, kultur, næringsliv og veldedighet. Vi er derfor glade for å fortsette reisen med Brann i nye fire år fra 2019, og håper å bidra til enda flere magiske øyeblikk på Stadion og at gullet kommer hem, uttaler Frydenbøs konsernsjef.

Branns kommersielle leder Camilla Schutz påpeker at store, lokale, langsiktige samarbeidspartnere er drømmepartnere for Brann.

- Når de i tillegg forlenger avtalen sin ett år for utløpet, tar vi det som et signal på at de er tilfredse og at vi er en attraktiv samarbeidspartner. Frydenbø har vært her lenge, og vi gleder oss til fortsettelsen, sier hun.

Schutz forteller at alle Branns største samarbeidspartnere er med i 2018-sesongen. Det gir økonomisk trygghet samtidig som det krever gode leveranser.

Saken fortsetter under bildet:

STEMNINGEN: Dette er noen av årsaken til at Frydenbø gjerne vil ha navnet sitt på tribunen.

- Partnerne våre vet hva de vil ha ut av samarbeidet, og vår jobb blir å levere de produktene og tjenestene vi samarbeider om. I løpet av året har vi hatt høyt aktivitetsnivå både på og utenom kampdag for å beholde og forsterke vår posisjon som en attraktiv samarbeidspartner.

- Tilfredsheten blant samarbeidspartnerne har aldri vært høyere, sier den kommersielle lederen fornøyd.

Bildet øverst viser konsernsjef i Frydenbø, Tor Christian Bringedal, sammen med Branns daglige leder Vibeke Johannesen da den nye og langsiktige avtalen ble signert.

FAKTA

  • Frydenbø Group

  • Familieeid konsern med virksomheter innen forretningsområdene bil, marine, eiendom og maritim industri

  • Rundt 500 ansatte

  • Samlet omsetning i 2016: 2,1 mrd.

  • Virksomheter i Norge fra Vest-Agder i sør til Finnmark i nord, samt avdelinger i Sverige, Finland og Danmark

  • Medeier i Schottel GmbH - en av verdens ledende produsent av propeller, med hovedsete i Tyskland

  • Hovedkontor i Bergen

Annonse fra Eliteserien: